Muslimah Trend Collections Online Fashion House wholly owned by IZS TREND COLLECTION (MA0161871-M) that offers stylish, comfy and affordable fashion solution for the ladies.Our collections are brand new and in good quality and condition. Muslimah Collections strive to offer fashion solution that will distinct you from others without a hole in your pocket.More bargains and surprises are waiting for you! Visit us today

Tuesday, November 13, 2012

Cara Membaca Doa Akhir Tahun Hijrah dan Doa Awal Tahun Hijrah


Assalamaualikum ...
Perkongsian dari saya hari ini agar bermanafaat untuk semua. Marilah kita sama-sama tutup penghujung tahun Hijrah ini dengan aktiviti-aktiviti yang berfaedah dan mulakanlah dengan azam untuk menjadi yang lebih baik dari hari-hari sebelumnya. Amin.. Dibawah ini saya sertakan doa Akhir Tahun & Awal tahun agar bermanafaat.

Doa Akhir Tahun
Bacalah doa ini tiga kali saat menjelang akhir tahun baru Islam, bisa dilakukan sesudah ASAR atau sebelum MAGRIB pada tanggal 29 atau 30 Dzulhijah. Dengan doa ini kita memohon ketika kita akan mengakhiri perjalanan tahun yang akan ditinggalkan ini akan mendapatkan ampunan dari Allah Swt. atas perbuatan-perbuatan yang dilarang oleh-Nya, dan apabila dalam tahun yang akan ditinggalkannya itu ada perbuatan-perbuatan yang diridhai oleh Allah Swt yang kita kerjakan, maka mohonlah agar amal shaleh tersebut diterima oleh Allah Swt.


Doa Awal Tahun
Bacalah doa ini tiga kali saat kita memasuki tanggal 1 Muharam. Bisa dilakukan selepas maghrib atau pun sesudahnya. Dengan doa ini kita sebagai Mu’min memohon kepada Allah Swt. agar dalam memasuki tahun baru ini kita dapat meningkatkan amal kebajikan dan ketaqwaan.




0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Share